Jeugdwerking

Jeugdwerking bij “De Nachtegaal Brugge”

Reeds verschillende jaren worden er allerlei activiteiten voorzien voor onze jongere leden. Uit ondervinding weten we dat een hobby als vogels houden, kweken en verzorgen bij de jeugd niet zo alledaags is. Om deze redenen dan ook heeft het bestuur van “De Nachtegaal Brugge” in samenspraak met de “Koninklijke Belgische Ornithologische Federatie” een jeugdwerkingsplan uitgewerkt als volgt en enkel geldig in onze vereniging.

Jongeren onder de 18 jaar betalen slechts € 18,00 lidgeld voor aansluiting bij de federatie in plaats van € 24,00 (jaar 2018). Eens aangesloten verkrijgen ze een erkend stamnummer op hun naam en worden ze in de mogelijkheid gesteld kweekringen te bestellen en ontvangen elke maand “De Witte Spreeuwen”, het maandblad van de K.B.O.F. en de uitnodigingen voor de ledenvergaderingen .  Deze jongeren kunnen steeds beroep doen op een vakkundige begeleiding in verband met aankoop, kweek, verzorging en tentoonstelling van vogels.

Jongeren onder de 25 jaar bij “De Nachtegaal Brugge” hebben recht op 10 gratis kweekringen van dezelfde diameter (geen inoxringen)  per jaar.
Ze kunnen zich verdienstelijk stellen bij de aanwezigheid op de algemene ledenvergadering. Uiteraard ontvangen deze groep mensen ook het maandblad “De Witte Spreeuwen”, en de uitnodigingen voor de ledenvergadering
.

Wenst u te beginnen vogels houden, kweken en verzorgen, aarzel niet en word lid van onze vereniging “De Nachtegaal Brugge”. Wij hebben een luisterend oor voor zij die voostellen of een inbreng willen doen.

Namens het bestuur